Vår och pulverchampo

Igår hade jag världens vårkänsla. Jag och K satt på Fräcka Frökens Fresetelser (jag vet att Norrköpingsbor inte säger hela namnet men det blir roligare så) och solade, åt lunch och bläddrade i bröllopstidningar i några timmar(Eftersom att K ska gifta sig!). Det var HELT underbart. Det är ofattbart kul att planera bröllop. Efter det fullbordades vårkänslan med en saffransglass på Halvars med A och F.


Alla som känner mig någorlunda väl vet att jag ofta kommer ihåg mina drömmar som dessutom kan vara ganska skruvade. I morse hände detta i vanlig ordning. Jag låg och läste om kvalitativ forskning och slumrar till, i drömmen tar jag mig till ett skumt hörn någonstans där skumma personer säljer skummt vitt pulver i skumma små påsar. Jag köper ett pulverschampoo (ganska oskyldigt!) som ska hjälpa mig att förstå och tänka "kvalitativt" igenom hela forskningsprocessen. När jag vaknade kände jag stor besvikelse (i sann anti-PBL anda) över att jag måste läsa och förstå texten själv och själv försöka applicera den på vår c-uppsats. SÅ, om någon känner till någon som känner någon som känner någon som säljer pulverschampoo med den effekten, let me know, Pleeeease!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du har inte lust att drömma fram lite gör-klart-uppsatsen-på-en-dag-pulver? :D

2007-04-16 @ 11:05:28
Postat av: Ylva

Jodå, ordnar det ikväll Darling!

2007-04-16 @ 11:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0