Min mamma har sagt!!

Jag och Björn och min bror H pratade här om dagen om hur det är att skriva uppsatser på universitetet. Björn kom fram till att det bara är en annan version av den underbart välanvända mening "min mamma har sagt...". Alla som läser eller har läst vid ett universitet måste känna igen sig, man kan inte bara ha en åsikt, det måste vara någon annan som har sagt den först eller iallafall insprerat till den. Ibland känner jag för att referera till min själv "Sandström (2007) menar att organiseringen av äldreomsorgen har stor betydelse för att skapa kommunikationstillfällen för personalen och därav få utrymme för kompetensutveckling"

Ja, tänk om man fick.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Visst är det hemska att ha en egen åsikt och inte få uttrycka den! Känner igen mig så väl, i diskussionen kan man ju ha lite eget men ofta ville jag göra det tidigare! Något som var populärt på min skola var att referera till lärarnas egna böcker, studier och avhandlingar! Då fick man alltid bra betyg, om man inte ifrågasatte deras arbeten då förstås! Bävar redan för en kommande d-uppsats som det förmodligen kommer bli någon gång i framtiden!

2007-04-14 @ 17:52:10
URL: http://blad.blogg.se
Postat av: Emma

Håller med fullständigt! Och attman måste nota ALLT. Även om det är saker man "bara vet" för de är så självklara typ "det finns många modebloggar" i Sverige. vilken jävla bok ska jag hitta det i? Usch!

2007-04-16 @ 17:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0