Antiislamism, heter det så?

Jag blir så jävla arg. Tittade på lokala nyheterna imorse, de visade ett inslag där islamiska kulturhuset i Örebro visade en hel pärm med hatbrev från folk. Jag blir så arg och så ledsen över att folk har så mycket fördomar och okunskap. De flesta breven handlade om att muslimer var terroriser (jag älskar när personer ska berätta för en vad man är) och att de skulle "åka hem".

Som jag har uppfattat det är terroristdåd politiska handlingar som inte har särskilt mycket med islam som världsreligion att göra. Man kan välja att tolka koranen på många sjuka sätt på samma sätt som man kan välja att tolka bibeln eller andra skrifter på många sjuka sätt. När vi pratar om islam och andra religioner tycker jag att vi ska utgå ifrån hur majoriteten av utövarna använder sig av sin religion inte hur specifika fundamentaliser eller grupper använder sig av den.

Kan vi inte bara leva sida vid sida, vi kanske kan säga ett ord eller två till varandra i affären för att hitta en gemenskap bortom nationaliteter eller religioner, ett "vi människor" eller "vi världsmedborgare"... kan vi inte?

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag tycker att gludfiskar är sötare o finare än örning! =) *puss*

2007-11-09 @ 12:31:15
Postat av: Emma

Jag trodde du hade skaffat internet? hallå?!?

2007-12-20 @ 00:25:07
Postat av: Dragonen

Du vet inte mycket du... suck! Men du befinner dig i den stora grupp som valt att tro på vad muslimer, media och politiker säger. Gruppen kallas för slaktboskap.

Islam är i allra högsta grad politisk!

Gör dig själv en stor tjänst och besök denna sida så fattar du vad det handlar om. Dags att vakna upp, är det inte det?

http://www.frontpagemag.com/Articles/Read.aspx?GUID=76B12F33-3165-47D1-80ED-C3F1ACD07D8A

http://www.politicalislam.com/

Jag tycker att du ska läsa detta ? jag tycker att alla icke-muslimer ska läsa detta. Ju mer du vet om islam, desto mer förstår du att allt som händer i världen när det gäller religiöst våld så står islam bakom. Islam och våld är ett. Islam är en fascistisk våldsideologi, inte en religion. Att kalla islam för en religion är att förolämpa alla andra riktiga religioner som bygger på kärlek och omtanke.

Du kan ställa dig frågan varför det är belagt med dödsstraff
för en muslim att lämna islam. Dödas vi för att vi går ur Svenska kyrkan? Islam är inte förenligt med vår moral och våra värderingar. Inte heller demokrati då det är ett system styrt av människor och inte av gud (Shari'a lagar).

Så för din egen skull, fördjupa dig i vad islam i verkligheten handlar om innan du begår misstaget att välja fel sida för det här kommer att sluta illa, riktigt illa. Jag har 20 års erfarenhet av islam, jag vet mer än dig.

Dragonen

2008-05-16 @ 23:36:00
Postat av: Tove

Dragonen, jag antar att ditt inlägg är ett skämt. Om än inte särskilt roligt...

2008-09-03 @ 10:00:55
Postat av: Dragonen

Tove...



Tyvärr är det nog du som är skämtet här.



Dragonen

2008-09-19 @ 17:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0